A BronX márkanév mögött egy, a nemzetközi hangszerpiacon évtizedes tapasztalattal rendelkező Amerikai - Magyar koprodukciós cég áll. Céljuk, olcsón a lehető legjobb minőséget kínálni!
A Rockforth KFT által forgalmazott RockBag hangszertokok méltán nevezhetőek a legnépszerűbb termékeknek a kategóriában a piacon.
Évtizedes múltra visszatekintő kereskedelmi tapasztalat övezi ezeket a termékeket, nem lehet velük mellényúlni, nem véletlenül alapvető kellékei minden igényesebb hazai hangszerbolt kínálatának.
Népszerűségüket -többek között- az egyedi RockTex vizlepergető bevonatnak köszönhetik, amely bármilyen viszontagságos időjárási körülmények között lehetővé teszi a biztonságos szállítást!
Több fajta ár-minőség kategóriában elérhetőek ezek a termékek, az egyszerű de olcsó huzattoktól, a vastagon párnázott prémium tokokig, íme egy kis ízelítő a belépő szintű kínálatból:
Egyszerű de nagyszerű :P A legolcsóbb, de már nem félvállról vehető megoldás
- elérhető színek: fekete
- 6 mm/0.24 széles kétutas zip fémzip-hanger
- 1 állítható vállpánt
- 1 fogantyú
- 1 nagy elülső tépőzáras zseb alkalmas Worwei állvány hordozására
- A4 cipzáras zseb
- Műanyag horoggal lehet felfüggeszteni
- Nyomtatott ezüst színű RockBag logo
Még mindig induló kategória, de már béléssel ellátott, komolyabb darab!
- Tartós vízálló RokTex külső.
- 5 mm-es szivacsbélés,erős, fekete nylon belső.
- Ergonómikus hátsó kialakítás.
- 6 mm-es 2 utas, kétirányú, fém ZIP zár.
- 2 vállpánt
- Párnázott fogantyúk.
- 1 extra zseb, tépőzáras a nyak részen
- Nagy méretű elülső zsebek a kottáknak, valamint a Warwick Worwei gitárállványoknak.
- nyomott RockBag logo
Ezek tehát a belépő szintű RockBag termékek, keressétek őket a Rockforth webshopban, és az igényesebb hangszerboltokban!
Nagy örömmel tudatjuk kedves vásárlóinkkal/partnereinkkel, hogy a készleteinket feltöltöttük a legnépszerűbb BronX termékekből!
A tanulnivágyó gyermekek örömére 3/4 klasszikus gitárok is érkeztek, ráadásul mindezeket a gitárokat szettben (különböző tartozékokkal egyetemben) is elérhetővé tettük!
Webshop link => BronX 3/4 klasszikus gitár
A BronX márkanév mögött egy, a nemzetközi hangszerpiacon évtizedes tapasztalattal rendelkező Amerikai - Magyar koprodukciós cég áll.
Céljuk, olcsón a lehető legjobb minőséget kínálni!
Mivel a hazai piac meglehetősen árérzékeny, ugyanakkor a minőség is fontos, keresve sem találni jobb alternatívát!
Kedves Vásárlóink!
A Rock-Forth KFT az alábbi címen várja a nagyker partnereit személyes áruátvételre:
1046 Kiss Ernő utca 3, P+P Kereskedőház 214 sz.
A kisker partnereink rendeléseit a továbbiakban a Webshopunkon keresztül áll módunkban teljesíteni.
Tisztelettel
Rock-Forth KFT
Adam Clayton neve ismerősen csenghet mindenkinek. A U2 basszusgitárosa már 2008 óta igen jó kapcsolatot ápol a Warwickkal. Nem egy próbálkozás (Reverso modellek) és signature prototípus után végre kezünk közt tudhatjuk (némi valutamennyiség ellenében) a Warwick Adam Clayton Signature CV Streamert!!!
Ránézésre teszetős, specifikációkra méginkább szimpatikus lehet - még a fájós hátúaknak is -, hiszen egy könnyített hangszerről beszélünk. 34es natúrnyakas (jávor) kivitel, könnyített tömör kőris test teszi szimpatikussá ezt az ízig-vérig rock bőgőt.
Vegyük át kicsit a specifikációkat:
- négyhúros verzióban kapható
- csavarozott nyak
- fa hangolókulcsok (!!!)
- Warwick Just-a-Nut III réz szemöldök
- 864mm / 34" nyak
- 21es extra Jumbo bundok
- jávor fogólap / fekete berakásokkal
- jávor nyak (egy darab fából)
- könnyített, válogatott faanyagból készült tömör kőris test
- fekete koplap
- passzív Seymour Duncan P Quarter Pound (SSPB-‐3) hangszedők
- passzív MEC elektronika
- Cream White High Polish szín
További infókat és híreket a www.warwickbass.com oldalon olvashattok, illetve bátran keressetek minket smile hangulatjel
Sziasztok!
Nagy örömmel jelentjük be, hogy a kiváló minőségű, távol keleti gyártású Pro szériás hangszereink, ezévtől ismét a németországi Warwick gyárban, Markneukirchen-ben készülnek!
Ezzel a lépéssel a Warwick elérhető közelségbe hozta sokak álmát, az új Pro széria minden egyes darabja megfizethető árú, de kompromisszum mentes, a Német Custom Shop gyárban kézimunkával készített, ízig-vérig Warwick hangszer!
Csúcsminőség középkategóriás áron! Lehet ettől jobb hír?!
Lássuk milyen technológiákkal vértezték fel az új üdvöskénket:
A felhasznált faanyagok mindegyike természetes körülmények között szárított, kézzel válogatott.
Warwick Invisible Fret system
Warwick Bronze érintők
Fluorescent Fretboard Side Dotok
Just a Nut III rendszer
MEC pickupok és elektronika
Warwick hardware
Warwick Black Label (USA) húrok
Választható szín opciók
Balkezes modellek extra felár nélkül rendelhetőek
Teambuilt & Made in Germany
És mely modellek közül válogathat a kedves vásárló?
Corvette Standard, 4-,5- és 6-húr, US swamp ash vagy bubinga test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Corvette $$, 4-5-húr US swamp ash test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Streamer LX, 4-,5- és 6-húr, US cherry test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Thumb Bolt On, 4-,5- és 6-húr, ovangkol test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Streamer CV, 4- and 5-húr, US swamp-ash test, maple nyak, rosewood fretboard
Streamer Stage I, 4- and 5-húr, US cherry body, maple nyak, wenge fretboard
StarBass 4- and 5-húr, maple test, maple nyak, wenge fretboard
Figyeljétek a weboldalunkat, hamarosan rendelhetők az újdonságok!
Warwick LWA500-LWA1000 basszuserősítő, újabb bezsebelt díj!
Rendkívül szoros mezőnyben, a legnagyobb neveket is maga mögé utasítva nyerte el a Warwick üdvöséje a legjobb basszuserősítő díjat az idei MIPA-n (Musicmesse International Press Award)
Míg 2013-ban az LWA1000 tudhatta magáénak ezt a címet, ezúttal a kisebbik testvér sem maradt ki a jóból. Nem is csoda, hiszen a készülék paraméterei lenyűgözőek, 500W teljesítmény, 1.1kg súly?!
A termék hamarosan megjelenik a Rock-forth kínálatában, addig próbáljátok ki a nagy testvér LWA1000 erősítőt, amely már elérhető a Rock-forth webshopban!
Megérkeztek az új Warwick LightWeight basszuscuccok
Bátran kijelenthetjük, hogy új időszámítás kezdődött a Warwick basszuscuccok történetében, végre befutottak a cég Light Weight (szuperkönnyű) ládái és basszusfejei a Rockforthba!
Az új Light Weight cuccok a kompakt kivitelükkel, világszínvonalú hangzással, és ehhez mérten olcsó árukkal, a hazai basszerosok kedvencei lesznek a jövőben!
A ládák 1x12", 2x8" és 4x8" konfigurációkban elérhetők, mindegyik hihetetlen kis méretű, befér akár egy személyautó hátsó ülésére könnyedén a komplett full stack!
A 4x8" cabinet igazi ár-minőség bajnok, főleg az 1x12"-vel kiegészítve egy ultimate mini full stacket kapunk, de mindkettő önmagában is nagyon meggyőző! A 2x8" a legviccesebb, icipici doboz egyetlen fogantyúval, két ujjal fel lehet emelni olyan könnyű, de nagyon pregnáns, varacskos (powered by celestion) a sound!
Természetesen mit sem ér a jó láda hozzávaló basszusfej nélkül, az LWA1000 basszusfejek ezüst és fekete színben, hozzávaló lábkapcsolóval és opcionálisan hordtáskával rendelhetők!
Az erősítőről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, 2,7kg súlyú, 2 csatornás, 1000W-os szörnyeteg, a piac legütősebb fenegyereke a light weight basszuserősítők kategóriájában! Világszerte olyan nevek használják és ajánlják, mint: Jonas Hellborg, Divinity Roxx, Steve Bailey, Tm Stevens..stb!
Várunk titeket szeretettel egy tesztre a Bakáts tér 1/b sz. alatti bemutatótermünkben!
RockBass Warwick Streamer Standard basszusgitár
A RockBass basszusgitárok belépő szintű versenyzője, amely a nagy példakép (Warwick Streamer Stage) minden jó tulajdonságát tartalmazza! A 3D húrláb, több rétegű (laminált) nyak konstrukció, MEC pickupok és elektronika, Made in Germany hardware stb...mint garancia a minőségi megszólalásra! Mindez a 100e ft alatti kategóriában!*
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Natúr Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/warrbstrstd4nat/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Natur-B
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Honey Ofc Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/1514129005CPCARAWW/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Honey-O
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Fekete Ofc Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/rbstrstd4blofc/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Fekete-
*4 húros Streamer STD esetén
Sziasztok!
Aktuális heti ajánlatunk nem más mit a:
Framus Vintage Golden Strato Elektromos Gitár
2013as kiadásu Framus gitár, a méltán híres 5/168 Golden Strato De Luxe mintájára készült, kiváló minőségű válogatott faanyagokból!
A test mahagoni, a nyak jávor, rózsafa fogólappal.
Csodás Vintage Sunburst + magasfényű lakk finish, vintage pickupok és szerelékek, Tune-o-matic bridge és vibrato system - ez a gitár hűen hozza a legendás 60as évek soundjait, vintage fanok előnyben! Természetesen a modernebb rockos hangás kedvelőinek is érdemes kipróbálni (lásd a mellékelt videó Alapi István közreműködésével)!
Ennyi öröm egyetlen gitárban, már csak egy apróság állhat az útban, az ár, nos ebben is sikeresen viszi a lécet az új jövevény, elsőrangű összeszerelés, alapanyagok, kivételes vintage sound, mindez mindössze: 229 900.- Ft
Katt a gitárra a vásárláshoz!
Kipróbálható és megvásárolható a Rockforth Bakáts téri bemutatótermében, várunk titeket szeretettel!
És a teszt videó by Alapi Steve - Framus Artist
LWA1000 kicsi, könnyű de BRUTÁLIS! Igazi 1000W power, 2 csatorna, kristálytiszta sound!! Számos külföldi híresség használja már a cuccot nagy megelégedéssel, hazai viszonylatban az Alapi Power Trio zenekar brutális basszus soundjáért felelős a kis szörnyeteg!
A termék kipróbálható a Bakáts téri bemutatótermünkben, vagy megvásárolható közvetlenül a webshopunkban az alábbi linken:
https://www.rockforth.hu/spd/lwa1000alu/Lwa-1000-Silver-Basszuserosito-Fej
Roger Mayer-ről mit kell tudni?
Angol hangmérnök, és az egyik első gitáreffekt pedál tervező/készítő. Első pedáljait többek között az akkoriban még Yardbirds-ös srácok Jimmy Page, Jeff Beck használták. Amikor Jimi Hendrix Angliába költözött, Roger Mayer vele is barátságot kötött, és szakmai szempontból ez a barátság igen produktív lett. Ismervén Hendrix kísérletező hajlamait és Roger szaktudását, nagyon rövid idő alatt a mai napig meghatározó gitáreffekteket kitaláltak, megterveztek, megépítettek, és persze lemezen és élőben is bevetettek. Az egyik ilyen az ’Octavia’ pedál, ami megismerkedésükkor még nem létezett, de rá két hétre Hendrix a ’Purple Haze’ felvételénél már használta a szólónál, és utolsó fellépéséig nélkülözhetetlen darabja volt fegyvertárának, még a Band of Gypsys koncerteken is használta. Ez volt az első oktáver pedál, ami a megszólaló hanghoz a fölötte levő oktávját rendelte hozzá. Ezen pedál analógiája alapján találták fel később az alsó oktávot a hanghoz rendelő effekteket. Ez az effekt a Hendrix és/vagy pszichedelikus hangokat kedvelő gitárosoknál a mai napig megtalálható a pedal board-on. Philip Sayce, Joe Satriani is előszeretettel használja ezt a hangot. Hendrix óta már tengernyi cég lemásolta ez ’Octavia’-t.
Roger és a Jimi Hendrix Experience
Viszont aki mindenképpen az eredeti hangot produkáló pedálra akar lecsapni, annak már csak azért is a Roger Mayer pedált ajánljuk, mert ez nem újabb replika, hanem konkrétan a tervező manufaktúrájában kézzel készült darab. Új dizájn, de az eredeti példánynak megfelelő áramkör.
Természetesen a kedvenc hangszerboltotokban (Rockforth Kft) elérhetők ezek a különleges termékek, fáradjatok be a Bakáts téri bemutatótermünkbe egy próbára, garantáltan nem fogjátok megbánni!
A termékek a Webshopunkban is rendelhetők:
Sziasztok!
Az alábbi videóban Takács Roland Adrián (Alapi Trio, Káosz Központ) hangszerének készítését kísérhetitek figyelemmel!
Minket a Rockforthnál igen jóleső érzéssel tölt el, hogy végre, egy kishazánkból származó basszusgitárost és hangszerét láthatjuk viszont a Warwick hivatalos csatornáin.
Fontosnak tartjuk kihangsúlyozni, hogy ez a lehetőség előttetek is adott, merjetek nagyot álmodni, keressetek minket, érdeklődjetek az endorser programunkról, ismerkedjetek a Warwick hangszerekkel, és nem kizárt, hogy a következő Custom Shop videó már a Ti hangszeretekről fog készülni!
Egyáltalán nem túlzó a cím megállapítása, valóban korunk egyik legjelentősebb gitárosa csatlakozott a Framus táborba!
Larry az, akinek a játékát rendkívül nagyra értékeli az összes gitár-idol, köztük Jimi Hendrix (játszottak is együtt), Frank Zappa, John McLaughlin, Eric Clapton, Alvin Lee, Keith Richards és B.B. King.
Az ő tanítványának tartja magát John Scofield, Eddie Van Halen, Pat Metheny, Al diMeola, stb. 1969-es triójáról - Jack Bruce (Cream), Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
Büszkén számolunk be arról Nektek, hogy eme nagyszerű ikon immár hivatalosan is a Framus felhasználók sorát erősíti!
Biográfia:
1943. április 2-án született a texasi Galvestonban. Washington államban nőtt fel. 1958-ban dolgozott először gitárosként, amikor a billentyűs Michael Mandellel egy rock and roll bandát alapítottak. 1965-ben visszaköltözött New Yorkba és csatlakozott Chico Hamilton együtteséhez, ahol a legendás gitárossal, Szabó Gáborral dolgoztak, majd csak Coryell maradt az együttesnél. 1966-ban az amerikai indián tenorossal, Jim Pepperrel megalapította Free Spirits együttesét. 1967-68-ban Gary Burtonnel turnézott, majd Herbie Mann Memphis Underground című lemezén játszott. Coryellt lelkesítette, amit Jimi Hendrix és Eric Clapton a Creammel felderítettek, és közreműködése a Michael Mantler vezette Jazz Composers Orchestra projektben 1968-ban a legjobbja elektromos gitáron.
Coryell saját korai lemezein erőteljes támogatást kapott Elvin Jonestől és Jimmy Garrisontól (Lady Coryell), valamint John McLaughlin-tól és Billy Cobhamtól (Spaces). Az 1971-es Montreux-ben élőben felvett Fairylandon a soul veterán Chuck Raineyvel (basszus) és Bernard “Pretty" Purdie-val (dob), erős triót formáltak, amely nagyszerű szólóival ragad meg. Az ugyanabban az évben az Electric Lady Studiosban felvett Barefoot Boy emlékezetes a párját ritkító dobos, Roy Hagnes játékáért és az elektromos visszacsatolás és torzítás párhuzamos alkalmazásáért. Coryell Mandellel megalapította az Eleventh House-t, hogy virtuozitásának bizalomgerjesztő kirakatába kísérleti zenét vigyen bele. A zenekar hamarosan feloszlott, és Coryell egy ideig felhagyott az elektromossággal. Más gitárosokkal közösen kezdett játszani, így Philip Catherine, John McLaughlin, Paco De Lucia és John Scofield társaságában dolgozott.
1977-ben játszott Charles Mingus Three Or Four Shades Of Blue című lemezén, és Sztravinszkij-hangszereléseket készített a Nippon Phonogram részére. A nyolcvanas évek közepén Coryell Bunny Brunel (basszus) és Alphonse Mouzon (dob) társaságában ismét elektromos hangszeren kezdett játszani. 1990-ben Don Lanphere-rel készített felvételt, saját nevét arra használva, hogy régi barátjának újra indítsa karrierjét: egyszerű, igénytelen akusztikus jazz. Különlegesen jó technikája és a korai ígéretek ellenére Coryell sohasem alkotta meg saját zenéjét, ehelyett tagadhatatlan kifinomultsággal játszik a legkülönbözőbb kontextusokban.
Albumok:
Herbie Mannel: Memphis Underground (1968), Michael Mantlerrel: Jazz Composers Orchestra (1968), Lady Coryell (1969), Coryell (1969), Spaces (1970), Fairyland (1971), Larry Coryell At The Village Gate (1971), Barefoot Boy (1971), Offering (1972), The Real Great Escape (1973), Introducing The Eleventh House (1974), The Restful Mind (1975), Planet End (1976), Level One (1976), Basics (1976, felvétel: 1968), Aspects (1976), Lion And The Ram (1976), Steve Kahnnal: Two For The Road (1976), Philip Catherine-nal: Twin House (1976), Back Together (1977), Splendid (1978), European Impressions (1978), Standing Ovation (1978), Return (1979), John Scofielddel, Joe Beckkel: Tributaries (1979), Bolero (1981), Round Midnight (1983), Scheherazade (1984), The Firebird And Petrouchka (1984), Together (1986), Coming Home (1986), Equipoise (1987), A Quiet Day In Spring (1988), Just Like Being Born (1989), Don Lapphere (1990).
Forrás: Jazz-zenészek Lexikona
Larry a Framus AK jazzgitárral
Nagy örömmel mutatjuk be Nektek a Rockforth Jam Stage-t!
Egy hely, ahol bátran ki tudod próbálni az általad választott hangszert, méghozzá úgy, hogy hívhatod akár az egész zenekarod, mi biztosítjuk a lehetőséget, hogy színpadi körülmények között hallgasd meg mit tud újdonsült kiszemelted!
Miért is jó ez?
Sokszor bizony nem derül ki egy hagyományos hangszerbolti mustra alatt, hogyan is teljesít az adott hangszer valós (színpadi) körülmények között.
Nálunk bátran belecsaphattok a húrok közé, eljátszhattok 2-3 számot együtt, így garantáltan nem zsábkamacska egy nálunk vásárolt hangszer sem!!
Ezen kívül a Jam Stage állandó programokat is kínál Nektek, lesznek rendszeres bemutatók, workshopok, találkozók és bulik! :)
Várunk hát titeket szeretettel a város legCOOLabb hangszerboltjában, ahol egy igazi színpadon tesztelhetitek a hangszereket!
Sziasztok!
A Rockforth/Warwick stand készen áll, gyertek bátran és próbáljátok ki a csúcsminőségű Warwick hangszereinket, LWA 1000W basszuserősítőnket, Framus gitárokat, RockBass basszusgitárjainkat és megannyi meglepetés termékünket, melyek csak RÁTOK várnak ezen a hétvégén!
Keressetek minket a "B" csarnokban, közvetlenül a bejárat mellett jobbra :)
A Stand programjainkból az alábbi linken szemezgethettek:
https://www.rockforth.hu/shop_news.php?news=19572
Ma este elstartolt a Sugarloaf zenekar vadi új videoklipje - Ki Követ címmel!
A basszusgitáron endorserünk, Geri Kneif, akinek csak úgy füstöl a Warwick Starbass a keze alatt :-)
Kattintsatok a linkre, és élvezzétek a kiváló muzsikát!
UPDATE!
Találkozhattok a Sugarloaf zenekarral a Budapest Music Expon a Rockforth standon!
2014. október 5. (vasárnap)
14.35 – 14.50 Sugarloaf zenekar Rockforth stand (B17)
Figyelem!
Viharosan közeledik a Budapest Music Expo 2014 (ex Hangfoglalás kiállítás) időpontja (Oktober 3-5)! Természetesen a Rockforth KFT is jelen lesz az eseményen, ráadásul ezúttal nem csak "hagyományos" kiállítást élvezhettek, a standunkon minden 2. órában Jam sessiont tartunk, amelybe nemcsak népszerű endorsereink (Alapi István, Geri Kneif, Reka Hain, Győri Balázs...stb) szállnak majd be, hanem bárki akinek kedve szottyan a közönségből! Várunk titeket a Budapest Music Expon!
UPDATE!
Az alábbi fix programokat tudjuk a figyelmetekbe ajánlani, hamarosan a többi Stand programunk is beírásra kerül:
2014. október 3. (péntek)
B csarnok – Standi programok
11:00 – 11:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
13:00 – 13:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
14:00 – 14:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
17:20 – 17:40 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
16:20 – 16:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland Eurhythmics színpad (B23)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014. október 4. (szombat)
B csarnok – Standi programok
11:00 – 11:20 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
11:20 – 11:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland (Warwick) Eurhythmics színpad (B23)
11:40 - 12:00 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
13:20 – 13:40 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
14:00 – 14:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
16:00 – 16:20 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
B csarnok – 1. emeleti szakmai Terem
16:00 – 17:00 Huszár Endre speciális dobkurzusa feat Kékkői Zalán és Takács Roland (Warwick)
C csarnok
16:40 – 17:00 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) 3. Színpad
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014. október 5. (vasárnap)
B csarnok – Standi programok
10:20 – 10:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland Eurhythmics színpad (B23)
11:00 – 11:20 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
12:00 – 12:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
14.35 – 14.50 Sugarloaf zenekar Rockforth stand (B17)
16:20 – 16:40 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
Kicsi a bors...és erős - Warwick BC40 kombó teszt by RaJoe
Warwick BC 40 - Az anyósülésen és halláskárosult gitárosok mellett is megállja a helyét
A kis kombók furcsa szerzetek – a gyártók legtöbbször otthoni gyakorlócuccnak, kis kávéházi, lábujjhegyen eljátszott koncertek kísérőinek szánják és ajánlják őket, de az ifjú és/vagy kezdő basszusgitárosok igaz-szívű emberek, és ezért hajlamosak azt gondolni, hogy ugyanúgy, ahogy az első barátnő vagy az első húrkészlet, az első kombó is legalább tíz évig kitart gond nélkül.
Ezt a helyzetet még mindig átérzem, így tíz évvel, pár erősítővel (és barátnővel) később is, ezért gondoltam arra, hogy a Warwick kombók közül kiválasztok egy közepes méretűt, és elviszem a lehető legésszerűtlenebb helyzetbe tesztelni. Elöljáróban annyit említettem a teszthelyzetről Kanóc Úrnak, hogy a felállás két gitár, basszus, közepesen hangos dob és ének, szabadtéren, esküvőn, ami miatt várható némi alkoholfogyasztás, ebből pedig fakadhat stenk és hangerőnövekedés.
Kanóc úr ki is készítette ennek tudatában a BC 80-at, de mire megérkeztem, kiderült, hogy csak a kisebb, BC 40-es fog beférni az autóba, egész konkrétan az anyósülésre, egy pedalboard mellé/alá. Ennek azért titkon örültem, mert ez még ésszerűtlenebb a fentiek tudatában, másrészt a BC 40 félkezes, könnyű és nem mellékesen jól nevelten, szó nélkül bírta az utat.
A német technika
Najó, majdnem szó nélkül – odafele mesélt magáról kicsit. A BC 40 egy 40 wattos kis jószág, melybe német pajtásaink pakoltak egy 10”-os saját fejlesztésű hangszórót és egy 2”-os neodímium magassugárzót is. A láda önhűtő, így a ventilátor zavaró zaját el lehet felejteni, viszont van rajta még egy basszus reflex nyílás, melynek köszönhetően még több mélyet tud kipréselni magából a kombó.
A bekapcsoló gombot elég jól elrejtették rajta: a kombó hátulján alul a sarokban van a pici mágikus power gomb – tudjátok, a design mindenek felett, így szép letisztult lett az előlap J
Az erősítő rész egyszerű és érthető: az előlapon két bemenetet találhatunk, egy aktív és egy passzív gitár bemenetet (emiatt akár egyszerre ketten is gyakorolhatunk rajta, vagy akár egy mikrofont is ráköthetünk a basszusgitár mellé). Az EQ 3 sávos, a mély, közép és magas potméterek zenei módon alakítják a hangot - a basszust megtekerve érezhető leginkább a változás, a magasak pedig kitekerve sem fülsértők. Van rajta még egy kis-jack Aux In bemenet, ahova tetszés szerint köthető bármilyen hangforrás (tehát házibuli hangfalnak is tökéletes), és egy sztereó fülhallgató kimenet. (A fejhallgató kimenet feletti H/P betűpároson jót mosolyogtam, nem tudom direkt van-e, de kedves utalás a Warwick fő-fő-főnökére, Hans-Peter Wilferre)
Fontos megemlíteni, hogy az erősítő zajszintje gyakorlatilag nulla, ha mindent kitekersz sem fog búgni-zúgni-susogni, ezt Andy Irvine is megmutatja a demo videóban, alább bizonyítsa ezt egy animgif. A BC 40 amúgy tiszta és vigyáz magára - van benne egy limiter áramkor, ami miatt nagyobb hangerőn is minimális a jeltorzítás, és ez egyben a hangszórót is védi attól, hogy széthajtsuk. Jó, ugye?
A hang
A hangot a zenészek előszeretettel írják körül mindenféle sajátos jelzőkkel – ezt én is megteszem mindjárt, de azért tudjatok róla, hogy ha betévedtek a Tomori köz 14-16-ba, akkor saját füllel is meggyőződhettek bármikor a jelzők helyességéről.
Szóval azok a bizonyos jelzők: a hang szobakörülmények között tiszta, nem színezett, hogy is mondják, transzparens. Alapállásban is szép kiegyensúlyozott hangot ad, amit a 3 sávos EQ bármikor a kellő fazonra vág. Ahogy már említettem, a mélyeket megtekerve a kombó méretéhez képest meglepő konkrét mélyek kúsznak elő belőle, a magasak pedig kitekerve is használhatóak, nem zavaróak, nem csak a csattogást fogod hallani. A gitárod és a kezed hangját fogod (te és a szomszédok) hallani.
A nagy hang - a koncert
De hát a kombó próbája a kitekerés, no meg a hangverseny, így a BC 40 sem kerülhette el a végzetét, hogy kitekerjék mindenestől és tövig hajtsák egy másfél óráig. Csak tájékoztatósképp: az egyik gitáros egy VOX csöves fejet hozott egy custom 2x12-es ládával, a másik pedig egy szintén csöves, Fender Hotrod Deluxe kombót. A dobos meg pont annyi sört ivott, amitől hangosabb volt az átlagnál.
És bizony a saját meglepődésemre is, de a BC 40 megállta a helyét ebben a kavalkádban is - ehhez teljesen ki kellett hajtani és tekerni, de így a mélyek két gitáros mellett is hallhatóak voltak, kifelé és befelé is. Nem mondom, hogy dominánsak voltak, és nem mondom, hogy nem tudtam volna még egy kis hangerő-pluszt elviselni (mert én már el vagyok kényeztetve a fej+3x10-es láda hangnyomásával), de a basszus érzékelhető és jelenlévő volt a zenésztársak és a hallgatóság szerint is.
Ezen a csutkára hajtott hangerőn a magasak már nem olyan szépen kivehetőek, mint szobahőmérsékleten, de az szerintem nyilvánvaló, hogy teljesen alulméretezett volt ez az erősítő egy ilyen szabadtéri felálláshoz. Klubkoncerten viszont, zárt térben egy gitárossal szerintem bármikor megállja a helyét ebben a tekintetben is.
A konklúzió
Ár-érték aránya jó? Igen.
Szép hangja van? Igen.
Hangos? Igen.
Lehet vele koncertezni? Igen.
A BC 40 tökös a kis mérete ellenére, szépen szól, mélyei is vannak, lehet hajtani is, mert vigyáz magára. Kezdő erősítőnek tökéletes, amivel már koncertezni is el tudsz menni – stadionkoncertre nem lesz elég, de hűségesen fog szolgálni az oda vezető út elején.
Ebben az árkategóriában vagy nehezebbet, vagy halkabbat, vagy kevésbé megbízható minőségűt találtok csak – hozzáteszem, hogy egy bő tízezer forinttal többért már a BC 80-es is a tiétek, azon már Line Out is van, és azzal már a legtöbb buli gond nélkül megoldható, falbontásra pedig továbbra is az LWA 500 / LWA 1000 és WCA 410-es párost javasoljuk.
Konklúzió:
- ár-érték-minőség-teljesítmény aránya németes – gazdaságos és teszi a dolgát
- könnyű, fél kezes, de masszív felépítés - akár villamoson is utazhat, és bírja a strapát
- tiszta, természetes, „színezésmentes” hang
- méretéhez képest emberes mélyeket produkál
- torzításmentes nagy hangerőn is, az áramkörben van túlhajtás elleni védelem
- 2 bemenet (aktív és passzív), így akár mikrofon is köthető rá kis klubokban
A termék kipróbálható és megvásárolható a Rockforth kft budapesti bemutatótermében.
http://rockforth.hu/spd/BC40/Warwick-BC-40-Basszuskombo
További információk és elérhetőségek: