A BronX márkanév mögött egy, a nemzetközi hangszerpiacon évtizedes tapasztalattal rendelkező Amerikai - Magyar koprodukciós cég áll. Céljuk, olcsón a lehető legjobb minőséget kínálni!
A Rockforth KFT által forgalmazott RockBag hangszertokok méltán nevezhetőek a legnépszerűbb termékeknek a kategóriában a piacon.
Évtizedes múltra visszatekintő kereskedelmi tapasztalat övezi ezeket a termékeket, nem lehet velük mellényúlni, nem véletlenül alapvető kellékei minden igényesebb hazai hangszerbolt kínálatának.
Népszerűségüket -többek között- az egyedi RockTex vizlepergető bevonatnak köszönhetik, amely bármilyen viszontagságos időjárási körülmények között lehetővé teszi a biztonságos szállítást!
Több fajta ár-minőség kategóriában elérhetőek ezek a termékek, az egyszerű de olcsó huzattoktól, a vastagon párnázott prémium tokokig, íme egy kis ízelítő a belépő szintű kínálatból:
Egyszerű de nagyszerű :P A legolcsóbb, de már nem félvállról vehető megoldás
- elérhető színek: fekete
- 6 mm/0.24 széles kétutas zip fémzip-hanger
- 1 állítható vállpánt
- 1 fogantyú
- 1 nagy elülső tépőzáras zseb alkalmas Worwei állvány hordozására
- A4 cipzáras zseb
- Műanyag horoggal lehet felfüggeszteni
- Nyomtatott ezüst színű RockBag logo
Még mindig induló kategória, de már béléssel ellátott, komolyabb darab!
- Tartós vízálló RokTex külső.
- 5 mm-es szivacsbélés,erős, fekete nylon belső.
- Ergonómikus hátsó kialakítás.
- 6 mm-es 2 utas, kétirányú, fém ZIP zár.
- 2 vállpánt
- Párnázott fogantyúk.
- 1 extra zseb, tépőzáras a nyak részen
- Nagy méretű elülső zsebek a kottáknak, valamint a Warwick Worwei gitárállványoknak.
- nyomott RockBag logo
Ezek tehát a belépő szintű RockBag termékek, keressétek őket a Rockforth webshopban, és az igényesebb hangszerboltokban!
Nagy örömmel tudatjuk kedves vásárlóinkkal/partnereinkkel, hogy a készleteinket feltöltöttük a legnépszerűbb BronX termékekből!
A tanulnivágyó gyermekek örömére 3/4 klasszikus gitárok is érkeztek, ráadásul mindezeket a gitárokat szettben (különböző tartozékokkal egyetemben) is elérhetővé tettük!
Webshop link => BronX 3/4 klasszikus gitár
A BronX márkanév mögött egy, a nemzetközi hangszerpiacon évtizedes tapasztalattal rendelkező Amerikai - Magyar koprodukciós cég áll.
Céljuk, olcsón a lehető legjobb minőséget kínálni!
Mivel a hazai piac meglehetősen árérzékeny, ugyanakkor a minőség is fontos, keresve sem találni jobb alternatívát!
Kedves Vásárlóink!
A Rock-Forth KFT az alábbi címen várja a nagyker partnereit személyes áruátvételre:
1046 Kiss Ernő utca 3, P+P Kereskedőház 214 sz.
A kisker partnereink rendeléseit a továbbiakban a Webshopunkon keresztül áll módunkban teljesíteni.
Tisztelettel
Rock-Forth KFT
Adam Clayton neve ismerősen csenghet mindenkinek. A U2 basszusgitárosa már 2008 óta igen jó kapcsolatot ápol a Warwickkal. Nem egy próbálkozás (Reverso modellek) és signature prototípus után végre kezünk közt tudhatjuk (némi valutamennyiség ellenében) a Warwick Adam Clayton Signature CV Streamert!!!
Ránézésre teszetős, specifikációkra méginkább szimpatikus lehet - még a fájós hátúaknak is -, hiszen egy könnyített hangszerről beszélünk. 34es natúrnyakas (jávor) kivitel, könnyített tömör kőris test teszi szimpatikussá ezt az ízig-vérig rock bőgőt.
Vegyük át kicsit a specifikációkat:
- négyhúros verzióban kapható
- csavarozott nyak
- fa hangolókulcsok (!!!)
- Warwick Just-a-Nut III réz szemöldök
- 864mm / 34" nyak
- 21es extra Jumbo bundok
- jávor fogólap / fekete berakásokkal
- jávor nyak (egy darab fából)
- könnyített, válogatott faanyagból készült tömör kőris test
- fekete koplap
- passzív Seymour Duncan P Quarter Pound (SSPB-‐3) hangszedők
- passzív MEC elektronika
- Cream White High Polish szín
További infókat és híreket a www.warwickbass.com oldalon olvashattok, illetve bátran keressetek minket smile hangulatjel
Sziasztok!
Nagy örömmel jelentjük be, hogy a kiváló minőségű, távol keleti gyártású Pro szériás hangszereink, ezévtől ismét a németországi Warwick gyárban, Markneukirchen-ben készülnek!
Ezzel a lépéssel a Warwick elérhető közelségbe hozta sokak álmát, az új Pro széria minden egyes darabja megfizethető árú, de kompromisszum mentes, a Német Custom Shop gyárban kézimunkával készített, ízig-vérig Warwick hangszer!
Csúcsminőség középkategóriás áron! Lehet ettől jobb hír?!
Lássuk milyen technológiákkal vértezték fel az új üdvöskénket:
A felhasznált faanyagok mindegyike természetes körülmények között szárított, kézzel válogatott.
Warwick Invisible Fret system
Warwick Bronze érintők
Fluorescent Fretboard Side Dotok
Just a Nut III rendszer
MEC pickupok és elektronika
Warwick hardware
Warwick Black Label (USA) húrok
Választható szín opciók
Balkezes modellek extra felár nélkül rendelhetőek
Teambuilt & Made in Germany
És mely modellek közül válogathat a kedves vásárló?
Corvette Standard, 4-,5- és 6-húr, US swamp ash vagy bubinga test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Corvette $$, 4-5-húr US swamp ash test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Streamer LX, 4-,5- és 6-húr, US cherry test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Thumb Bolt On, 4-,5- és 6-húr, ovangkol test, ovangkol nyak, wenge fretboard
Streamer CV, 4- and 5-húr, US swamp-ash test, maple nyak, rosewood fretboard
Streamer Stage I, 4- and 5-húr, US cherry body, maple nyak, wenge fretboard
StarBass 4- and 5-húr, maple test, maple nyak, wenge fretboard
Figyeljétek a weboldalunkat, hamarosan rendelhetők az újdonságok!
Warwick LWA500-LWA1000 basszuserősítő, újabb bezsebelt díj!
Rendkívül szoros mezőnyben, a legnagyobb neveket is maga mögé utasítva nyerte el a Warwick üdvöséje a legjobb basszuserősítő díjat az idei MIPA-n (Musicmesse International Press Award)
Míg 2013-ban az LWA1000 tudhatta magáénak ezt a címet, ezúttal a kisebbik testvér sem maradt ki a jóból. Nem is csoda, hiszen a készülék paraméterei lenyűgözőek, 500W teljesítmény, 1.1kg súly?!
A termék hamarosan megjelenik a Rock-forth kínálatában, addig próbáljátok ki a nagy testvér LWA1000 erősítőt, amely már elérhető a Rock-forth webshopban!
Megérkeztek az új Warwick LightWeight basszuscuccok
Bátran kijelenthetjük, hogy új időszámítás kezdődött a Warwick basszuscuccok történetében, végre befutottak a cég Light Weight (szuperkönnyű) ládái és basszusfejei a Rockforthba!
Az új Light Weight cuccok a kompakt kivitelükkel, világszínvonalú hangzással, és ehhez mérten olcsó árukkal, a hazai basszerosok kedvencei lesznek a jövőben!
A ládák 1x12", 2x8" és 4x8" konfigurációkban elérhetők, mindegyik hihetetlen kis méretű, befér akár egy személyautó hátsó ülésére könnyedén a komplett full stack!
A 4x8" cabinet igazi ár-minőség bajnok, főleg az 1x12"-vel kiegészítve egy ultimate mini full stacket kapunk, de mindkettő önmagában is nagyon meggyőző! A 2x8" a legviccesebb, icipici doboz egyetlen fogantyúval, két ujjal fel lehet emelni olyan könnyű, de nagyon pregnáns, varacskos (powered by celestion) a sound!
Természetesen mit sem ér a jó láda hozzávaló basszusfej nélkül, az LWA1000 basszusfejek ezüst és fekete színben, hozzávaló lábkapcsolóval és opcionálisan hordtáskával rendelhetők!
Az erősítőről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, 2,7kg súlyú, 2 csatornás, 1000W-os szörnyeteg, a piac legütősebb fenegyereke a light weight basszuserősítők kategóriájában! Világszerte olyan nevek használják és ajánlják, mint: Jonas Hellborg, Divinity Roxx, Steve Bailey, Tm Stevens..stb!
Várunk titeket szeretettel egy tesztre a Bakáts tér 1/b sz. alatti bemutatótermünkben!
RockBass Warwick Streamer Standard basszusgitár
A RockBass basszusgitárok belépő szintű versenyzője, amely a nagy példakép (Warwick Streamer Stage) minden jó tulajdonságát tartalmazza! A 3D húrláb, több rétegű (laminált) nyak konstrukció, MEC pickupok és elektronika, Made in Germany hardware stb...mint garancia a minőségi megszólalásra! Mindez a 100e ft alatti kategóriában!*
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Natúr Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/warrbstrstd4nat/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Natur-B
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Honey Ofc Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/1514129005CPCARAWW/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Honey-O
Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Húros Fekete Ofc Basszusgitár
https://www.rockforth.hu/spd/rbstrstd4blofc/Warwick-Rockbass-Streamer-Standard-4-Huros-Fekete-
*4 húros Streamer STD esetén
Sziasztok!
Aktuális heti ajánlatunk nem más mit a:
Framus Vintage Golden Strato Elektromos Gitár
2013as kiadásu Framus gitár, a méltán híres 5/168 Golden Strato De Luxe mintájára készült, kiváló minőségű válogatott faanyagokból!
A test mahagoni, a nyak jávor, rózsafa fogólappal.
Csodás Vintage Sunburst + magasfényű lakk finish, vintage pickupok és szerelékek, Tune-o-matic bridge és vibrato system - ez a gitár hűen hozza a legendás 60as évek soundjait, vintage fanok előnyben! Természetesen a modernebb rockos hangás kedvelőinek is érdemes kipróbálni (lásd a mellékelt videó Alapi István közreműködésével)!
Ennyi öröm egyetlen gitárban, már csak egy apróság állhat az útban, az ár, nos ebben is sikeresen viszi a lécet az új jövevény, elsőrangű összeszerelés, alapanyagok, kivételes vintage sound, mindez mindössze: 229 900.- Ft
Katt a gitárra a vásárláshoz!
Kipróbálható és megvásárolható a Rockforth Bakáts téri bemutatótermében, várunk titeket szeretettel!
És a teszt videó by Alapi Steve - Framus Artist
LWA1000 kicsi, könnyű de BRUTÁLIS! Igazi 1000W power, 2 csatorna, kristálytiszta sound!! Számos külföldi híresség használja már a cuccot nagy megelégedéssel, hazai viszonylatban az Alapi Power Trio zenekar brutális basszus soundjáért felelős a kis szörnyeteg!
A termék kipróbálható a Bakáts téri bemutatótermünkben, vagy megvásárolható közvetlenül a webshopunkban az alábbi linken:
https://www.rockforth.hu/spd/lwa1000alu/Lwa-1000-Silver-Basszuserosito-Fej
Roger Mayer-ről mit kell tudni?
Angol hangmérnök, és az egyik első gitáreffekt pedál tervező/készítő. Első pedáljait többek között az akkoriban még Yardbirds-ös srácok Jimmy Page, Jeff Beck használták. Amikor Jimi Hendrix Angliába költözött, Roger Mayer vele is barátságot kötött, és szakmai szempontból ez a barátság igen produktív lett. Ismervén Hendrix kísérletező hajlamait és Roger szaktudását, nagyon rövid idő alatt a mai napig meghatározó gitáreffekteket kitaláltak, megterveztek, megépítettek, és persze lemezen és élőben is bevetettek. Az egyik ilyen az ’Octavia’ pedál, ami megismerkedésükkor még nem létezett, de rá két hétre Hendrix a ’Purple Haze’ felvételénél már használta a szólónál, és utolsó fellépéséig nélkülözhetetlen darabja volt fegyvertárának, még a Band of Gypsys koncerteken is használta. Ez volt az első oktáver pedál, ami a megszólaló hanghoz a fölötte levő oktávját rendelte hozzá. Ezen pedál analógiája alapján találták fel később az alsó oktávot a hanghoz rendelő effekteket. Ez az effekt a Hendrix és/vagy pszichedelikus hangokat kedvelő gitárosoknál a mai napig megtalálható a pedal board-on. Philip Sayce, Joe Satriani is előszeretettel használja ezt a hangot. Hendrix óta már tengernyi cég lemásolta ez ’Octavia’-t.
Roger és a Jimi Hendrix Experience
Viszont aki mindenképpen az eredeti hangot produkáló pedálra akar lecsapni, annak már csak azért is a Roger Mayer pedált ajánljuk, mert ez nem újabb replika, hanem konkrétan a tervező manufaktúrájában kézzel készült darab. Új dizájn, de az eredeti példánynak megfelelő áramkör.
Természetesen a kedvenc hangszerboltotokban (Rockforth Kft) elérhetők ezek a különleges termékek, fáradjatok be a Bakáts téri bemutatótermünkbe egy próbára, garantáltan nem fogjátok megbánni!
A termékek a Webshopunkban is rendelhetők:
Sziasztok!
Az alábbi videóban Takács Roland Adrián (Alapi Trio, Káosz Központ) hangszerének készítését kísérhetitek figyelemmel!
Minket a Rockforthnál igen jóleső érzéssel tölt el, hogy végre, egy kishazánkból származó basszusgitárost és hangszerét láthatjuk viszont a Warwick hivatalos csatornáin.
Fontosnak tartjuk kihangsúlyozni, hogy ez a lehetőség előttetek is adott, merjetek nagyot álmodni, keressetek minket, érdeklődjetek az endorser programunkról, ismerkedjetek a Warwick hangszerekkel, és nem kizárt, hogy a következő Custom Shop videó már a Ti hangszeretekről fog készülni!
Egyáltalán nem túlzó a cím megállapítása, valóban korunk egyik legjelentősebb gitárosa csatlakozott a Framus táborba!
Larry az, akinek a játékát rendkívül nagyra értékeli az összes gitár-idol, köztük Jimi Hendrix (játszottak is együtt), Frank Zappa, John McLaughlin, Eric Clapton, Alvin Lee, Keith Richards és B.B. King.
Az ő tanítványának tartja magát John Scofield, Eddie Van Halen, Pat Metheny, Al diMeola, stb. 1969-es triójáról - Jack Bruce (Cream), Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
Büszkén számolunk be arról Nektek, hogy eme nagyszerű ikon immár hivatalosan is a Framus felhasználók sorát erősíti!
Biográfia:
1943. április 2-án született a texasi Galvestonban. Washington államban nőtt fel. 1958-ban dolgozott először gitárosként, amikor a billentyűs Michael Mandellel egy rock and roll bandát alapítottak. 1965-ben visszaköltözött New Yorkba és csatlakozott Chico Hamilton együtteséhez, ahol a legendás gitárossal, Szabó Gáborral dolgoztak, majd csak Coryell maradt az együttesnél. 1966-ban az amerikai indián tenorossal, Jim Pepperrel megalapította Free Spirits együttesét. 1967-68-ban Gary Burtonnel turnézott, majd Herbie Mann Memphis Underground című lemezén játszott. Coryellt lelkesítette, amit Jimi Hendrix és Eric Clapton a Creammel felderítettek, és közreműködése a Michael Mantler vezette Jazz Composers Orchestra projektben 1968-ban a legjobbja elektromos gitáron.
Coryell saját korai lemezein erőteljes támogatást kapott Elvin Jonestől és Jimmy Garrisontól (Lady Coryell), valamint John McLaughlin-tól és Billy Cobhamtól (Spaces). Az 1971-es Montreux-ben élőben felvett Fairylandon a soul veterán Chuck Raineyvel (basszus) és Bernard “Pretty" Purdie-val (dob), erős triót formáltak, amely nagyszerű szólóival ragad meg. Az ugyanabban az évben az Electric Lady Studiosban felvett Barefoot Boy emlékezetes a párját ritkító dobos, Roy Hagnes játékáért és az elektromos visszacsatolás és torzítás párhuzamos alkalmazásáért. Coryell Mandellel megalapította az Eleventh House-t, hogy virtuozitásának bizalomgerjesztő kirakatába kísérleti zenét vigyen bele. A zenekar hamarosan feloszlott, és Coryell egy ideig felhagyott az elektromossággal. Más gitárosokkal közösen kezdett játszani, így Philip Catherine, John McLaughlin, Paco De Lucia és John Scofield társaságában dolgozott.
1977-ben játszott Charles Mingus Three Or Four Shades Of Blue című lemezén, és Sztravinszkij-hangszereléseket készített a Nippon Phonogram részére. A nyolcvanas évek közepén Coryell Bunny Brunel (basszus) és Alphonse Mouzon (dob) társaságában ismét elektromos hangszeren kezdett játszani. 1990-ben Don Lanphere-rel készített felvételt, saját nevét arra használva, hogy régi barátjának újra indítsa karrierjét: egyszerű, igénytelen akusztikus jazz. Különlegesen jó technikája és a korai ígéretek ellenére Coryell sohasem alkotta meg saját zenéjét, ehelyett tagadhatatlan kifinomultsággal játszik a legkülönbözőbb kontextusokban.
Albumok:
Herbie Mannel: Memphis Underground (1968), Michael Mantlerrel: Jazz Composers Orchestra (1968), Lady Coryell (1969), Coryell (1969), Spaces (1970), Fairyland (1971), Larry Coryell At The Village Gate (1971), Barefoot Boy (1971), Offering (1972), The Real Great Escape (1973), Introducing The Eleventh House (1974), The Restful Mind (1975), Planet End (1976), Level One (1976), Basics (1976, felvétel: 1968), Aspects (1976), Lion And The Ram (1976), Steve Kahnnal: Two For The Road (1976), Philip Catherine-nal: Twin House (1976), Back Together (1977), Splendid (1978), European Impressions (1978), Standing Ovation (1978), Return (1979), John Scofielddel, Joe Beckkel: Tributaries (1979), Bolero (1981), Round Midnight (1983), Scheherazade (1984), The Firebird And Petrouchka (1984), Together (1986), Coming Home (1986), Equipoise (1987), A Quiet Day In Spring (1988), Just Like Being Born (1989), Don Lapphere (1990).
Forrás: Jazz-zenészek Lexikona
Larry a Framus AK jazzgitárral
Nagy örömmel mutatjuk be Nektek a Rockforth Jam Stage-t!
Egy hely, ahol bátran ki tudod próbálni az általad választott hangszert, méghozzá úgy, hogy hívhatod akár az egész zenekarod, mi biztosítjuk a lehetőséget, hogy színpadi körülmények között hallgasd meg mit tud újdonsült kiszemelted!
Miért is jó ez?
Sokszor bizony nem derül ki egy hagyományos hangszerbolti mustra alatt, hogyan is teljesít az adott hangszer valós (színpadi) körülmények között.
Nálunk bátran belecsaphattok a húrok közé, eljátszhattok 2-3 számot együtt, így garantáltan nem zsábkamacska egy nálunk vásárolt hangszer sem!!
Ezen kívül a Jam Stage állandó programokat is kínál Nektek, lesznek rendszeres bemutatók, workshopok, találkozók és bulik! :)
Várunk hát titeket szeretettel a város legCOOLabb hangszerboltjában, ahol egy igazi színpadon tesztelhetitek a hangszereket!
Sziasztok!
A Rockforth/Warwick stand készen áll, gyertek bátran és próbáljátok ki a csúcsminőségű Warwick hangszereinket, LWA 1000W basszuserősítőnket, Framus gitárokat, RockBass basszusgitárjainkat és megannyi meglepetés termékünket, melyek csak RÁTOK várnak ezen a hétvégén!
Keressetek minket a "B" csarnokban, közvetlenül a bejárat mellett jobbra :)
A Stand programjainkból az alábbi linken szemezgethettek:
https://www.rockforth.hu/shop_news.php?news=19572
Ma este elstartolt a Sugarloaf zenekar vadi új videoklipje - Ki Követ címmel!
A basszusgitáron endorserünk, Geri Kneif, akinek csak úgy füstöl a Warwick Starbass a keze alatt :-)
Kattintsatok a linkre, és élvezzétek a kiváló muzsikát!
UPDATE!
Találkozhattok a Sugarloaf zenekarral a Budapest Music Expon a Rockforth standon!
2014. október 5. (vasárnap)
14.35 – 14.50 Sugarloaf zenekar Rockforth stand (B17)
Figyelem!
Viharosan közeledik a Budapest Music Expo 2014 (ex Hangfoglalás kiállítás) időpontja (Oktober 3-5)! Természetesen a Rockforth KFT is jelen lesz az eseményen, ráadásul ezúttal nem csak "hagyományos" kiállítást élvezhettek, a standunkon minden 2. órában Jam sessiont tartunk, amelybe nemcsak népszerű endorsereink (Alapi István, Geri Kneif, Reka Hain, Győri Balázs...stb) szállnak majd be, hanem bárki akinek kedve szottyan a közönségből! Várunk titeket a Budapest Music Expon!
UPDATE!
Az alábbi fix programokat tudjuk a figyelmetekbe ajánlani, hamarosan a többi Stand programunk is beírásra kerül:
2014. október 3. (péntek)
B csarnok – Standi programok
11:00 – 11:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
13:00 – 13:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
14:00 – 14:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
17:20 – 17:40 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
16:20 – 16:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland Eurhythmics színpad (B23)
------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014. október 4. (szombat)
B csarnok – Standi programok
11:00 – 11:20 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
11:20 – 11:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland (Warwick) Eurhythmics színpad (B23)
11:40 - 12:00 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
13:20 – 13:40 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
14:00 – 14:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
16:00 – 16:20 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
B csarnok – 1. emeleti szakmai Terem
16:00 – 17:00 Huszár Endre speciális dobkurzusa feat Kékkői Zalán és Takács Roland (Warwick)
C csarnok
16:40 – 17:00 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) 3. Színpad
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
2014. október 5. (vasárnap)
B csarnok – Standi programok
10:20 – 10:40 Shure Drum & Bass Sümeghi Tamás - Takács Roland Eurhythmics színpad (B23)
11:00 – 11:20 Alapi Power Trio (Alapi istván, Takács Roland, Sümeghi Toma) Rockforth stand (B17)
12:00 – 12:20 Rockforth Jam session Rockforth stand (B17)
14.35 – 14.50 Sugarloaf zenekar Rockforth stand (B17)
16:20 – 16:40 Aspects - Lugossy Ábel (Framus) Paseczky Mihály (Framus)
Framus gitárok - by Szekeres Zolika
Sziasztok!
Szekeres Zoltán vagyok, röviden bemutatkoznék, zenei tanulmányaimat a kőbányai suliban végeztem, számos hazai ismert és kevésbé ismert zenekarban dolgozom, ezek közül kettőt emelnék ki, a P-Box zenekart, és a White Zooloo Band-et!
Két Framus gitárról fogok mesélni. Egy Diablo-ról és egy Renegade-ról. Első körben a két gitár közös tulajdonságait/szolgáltatásait taglalnám, utána külön-külön, a fajta specifikusságokról fogok írni.
Az első, és legfontosabb: mindkettő Framus.
Na, viccet félre. Két oldalon elhelyezkedő kulcsok, takarólap a nyakmerevítő pálca végénél, satus kulcsok, 43 mm széles felső nyereg/szemöldök/kinek hogy tetszik, 12” rádiusz, 22 bund, 2+2 csavaros rögzítés (vagy nevezzük becsavarozott nyaknak), Seymour Duncan hangszedők, univerzális heveder akasztók, pattintós szerelő ablak fedél.
Sehol máshol, csak a Framus-nál láttam becsavarozott nyakat. A test a nyakzsebnél úgy van kialakítva, hogy az önmagával nem bíró gitáros vígan és kényelmesen tudjon játszani a felsőbb regisztereknél is, ami jó. De ugye az ilyen kényelmi megoldásoknál mindig agyalás, hogy akkor a nyakat rögzítő csavarok hogyan legyenek elhelyezve. Framus-ék azt találták ki, hogy hátul két csavar fogja a nyakat. A nyak fája benyúlik a testbe, ahol a nyaki hangszedő alatt még két csavar fogja, a nyakzseb ergo rövidebb, könnyebb hozzáférés a felső bundokhoz. Okos.
A 12” rádiuszt nagyon nem kell magyarázni. Optimális megoldás mind a régimódi mind a modern gitárosoknak. Lehet rángatni kényelmesen a húrokat anélkül, hogy hozzáérne nyújtásnál egy másik bundhoz, és zörögni kezdeni, ezáltal a húrnyomást is lejjebb lehet engedni, ebből fakadóan lehet viháncolni nagy sebességű futamokkal. És ugye az oldschool gitárosnak se túl sportos, lapos a fogólap.
Az elektronikához könnyen hozzá lehet férni, ott van hátul a szerelő ablak. Ilyen megoldással még nem találkoztam, a takaró lapja nem csavarral rögzített, hanem patentos. Azaz: a Framus (és nyilván a Warwick) hangszereken az a megoldás, hogy az üreg szélére egy műanyag keretet csavaroztak fel, amibe a takarólapot be lehet pattintani. Nem kell csavarral bíbelődni, ha akármi dolgunk akad az elektronikával. Pikkpakk hozzá lehet férni. Egyetlen egy hátránya: visszarakásnál biztosra kell menni, hogy rendesen a helyére lett pattintva, máskülönben le fog esni. Aztán vagy elhagyjuk, vagy a kutya szalad el vele, vagy csak le kell hajolni érte, mindegy, a hangszer ne essen szét. Ettől függetlenül praktikus megoldás, azt a másfél másodpercet igazán nem nagy áldozat az ellenőrzésre rászánni.
A hevedertartó gombok univerzálisak, azaz Warwick-Framus rendszerű hevederzáras, illetve hagyományos akasztós megoldásra egyaránt jók. Másik okos megoldás, heveder: nincs az a kilazulós macera, hogy a gomb egyenes alja nem fekszik fel egyenletesen a gitár oldalának íves felületére, a kettő közé gumitalpat raktak. Valamint univerzális gombok, azaz a Warwick-Framus rendszerű heveder záras és hagyományos ráaggatós módon használhatók.
A fejnél, egészen pontosan a nyakmerevítő pálca végénél található egy pici takarólap, amin a cég logója látható. Általános megoldás sok cégnél. Ezt a lapot egy, azaz kettőnél eggyel kevesebb darab csavarral rögzítették.
Van még egy olyan a Framus gitárokon, amit sokan szakállnak hívnak. Vagyis a nyak és a fej találkozásánál, hátul, meg van vastagítva a nyak, ilyen izével…szakállal. (lásd kép) Manapság ritkán találkozni ezzel a megoldással. Azért jó dolog ez a szakáll, mert egyrészt valamivel ellenállóbb harcossá teszi gitárunkat a fejtörés elleni háborúban, másrészt a hangnak is jó, mert egy stratégiai ponton több fa van a gitárban. Ez olyan, minthogy valakinek erősebb ízületei vannak. Ez persze elvi síkon igaz legfeljebb, hiszen még nem hallottam olyan tesztekről, ahol a szakállas és nem szakállas gitárnyakakat tördeltek, hogy melyik az ellenállóbb. Olyan tesztről sem hallottam, hogy na akkor most jobban vonul ott a hang, vagy sem, ha szakállas a gitár. De ha kiderülne, hogy ezek tényleg jók, akkor igazam volt.
A Warwick basszusgitárokban sűrűn látni MEC elektronikát. A Framus sem akart messzire menni, a potméterek MEC gyártmányúak.
Eddig ugye a márka specifikus megoldásokat elemeztük, jöhet a két gitár külön-külön.
Először a Diablo.
Kőris test, piros festés, olajjal kezelt felület, semmi lakkozás. Egyrészt a naturális megoldás kedvelőinek tetszeni szokott ez a megoldás, másrészt van aki hiszi, hogy a minél kevesebb, vagy akár zéró lakkozás jót tesz a hangnak, mert kevésbé fogja meg a test rezgéseit. Framus-Wilkinson (lebegő) húrláb, Seymour Duncan Hot Ralis a nyaknál, SS1 középen, és egy JB, azaz SH-4 hátul, mindehhez 5 állású kapcsoló, egy hangerő és egy hangszín poti. Ja, és fehér gyöngyház mintájú műanyag kopólap. A nyak ovangkol fából készült, rózsafa fogólappal. Kellemes, sportos nyak, satus kulcsok. Ez az alaphelyzet. A gitár kényelmes, erről igazán nem is írnék többet, mert ez tényleg ízlés kérdése, hogy kinek mi a kényelmes. Összességében a gitáron való játszás élvezeti értéke rendben van. Hangilag mi történik: a cégnek saját erdője van, és egy dög nagy spejze, ahol a fák száradnak. Tehát nagyon jó anyagból van a gitár, mint említettem, és az akusztikus hangja is kecsegtető volt. A Carl Verheyen féle B-string, azaz H-húr teszten sikeresen átment. Ez annyit jelent, hogy a gitárt, mondjuk falra akasztom, a lényeg, hogy a nyakánál fogva lógjon. Megpengetem az üres H húrt, és megérintem a gitártest alját, és az ekkor érezhető rezgés intenzitása alapján el lehet dönteni, hogy a gitárt ott hagyom a helyén, vagy pedig érdekes a dolog, leveszem, és bedugom az erősítőbe.
Az 5állású kapcsoló nagyon okos! Aki már játszott telecasteren, és mondjuk stratocaster fazon gitárja van, szokta hiányolni a nyak+híd hangszedő állást. Egyre gyakrabban találkozni azzal a megoldással, hogy az 5állású kapcsoló lehetőségei a következők:
- nyak
- nyak/közép
- nyak+híd
- közép+híd
- híd
A két világ (strat & tele) szerencsés találkozása. Viszont aki szereti a középső hangszedőt használni, annak vagy hagyományos kapcsolás kell, vagy egy extra mini kapcsoló. Mert, kedves gitáros olvasók, akár hiszik, akár nem, számos ismert és jó gitár szereti a középső hangszedő hangját önmagában, Clapton, Walter Trout, Richie Kotzen, Carl Verheyen, Coco Montoya. Ja, és Hendrix felvételeken is hallani.
A hangerő szabályzó egy push-pull poti, ami jelen esetben annyit tesz, hogy kihúzva a potit a dupla hangszedők feleződnek. Ez jó annak, aki szereti a felezett humbucker hang adta lehetőségeket. A hangszín potinál a kondi értéke…nos. Félig letekerve jó a hang, tisztán és torz hangszínen egyaránt használható, sőt, jó hangot kapunk, viszont letekerve butácska. Szóval teljesen letekert állapothoz más értékű kondikat kipróbálnék. Viszont! Ha valaki szereti Rory Gallagher-t, vagy Roy Buchanen-t, és az általuk is képviselt on-board wah effektet, az szeretni fogja a hangszín potit, pont jól nyúlik-mállik a hang játék közben tekergetve. Ha már kondenzátor, a hangerő potinál szokták használni még, ha valaki sokat kézi gázozik a hangerő potival is, hiszen letekert állapotban megmaradnak a magas frekik, nem butul le a hang. Bár van, aki meg kifejezetten így szereti. Szóval ide még kellhet egy kondi, ha valaki szokott gitárral hegedülni, vagy gitár hangerő potival csinál tiszta hangot a torzból. A JB nagyon jó, kerek érthető, igazi rock hang, lehet vele keménykedni, szólisztikus játéknál nagyon jól húz. A középső hangszedő is teljesen jól működik, így a köztes állások is. A nyaknál található Hot Rails hangszedővel annyira nem tudtam megbarátkozni, hogy egy teljesen mezei single-coil hangszedőre kicseréltem, és lám, megjött a hang. Az az igazi döngő kőris hang egy fain nyaki single-coil szedővel, az élmény felülmúlhatatlan. És aki azt mondja, hogy a rózsafa fogólap nem jó a kőris testű gitárhoz, az még nem fogott olyan kőris gitárt, ahol jól működik ez a konstrukció. Itt jól szól. Volt szerencsém ezzel a gitárral két felvételt is készíteni stúdióban, bár még a Hot Rails-el a nyaknál. Az egyik egy élő stúdió felvétel, azaz a basszusgitárral és a dobbal egyszerre vettünk fel két dalt. Mesa Dual Recto tiszta csatorna, Carl Martin Plexitone.
Tessék elmenni meghallgatni az új rockoperát, melynek címe „Mátyás, az igazságos”. Ott vonalból a Plexitone-al játszottam. Persze piros Marshall szimulációval. Mindkét esetben jól szólt az összes tiszta és torz hang, definiált, érhető volt minden hang. Volt eleje, teste, közepe, szép lecsengése. A köztes állásoknak köszönhetően volt csingi-lingi gazdagon, és torzítva a JB mindent vitt. Sőt, a köztes hangszedő állások crunch hangszínnél is igen piszok jól megállták a helyüket. Nagyon jó ez a gitár, tényleg. De a Hot Rails hozta a jól megszokott steril, karaktertől mentes hangot. Végül csak nem bírtam ki, hogy ne cseréljem ki, és milyen jól tettem. Igazából picit bánom, hogy nem tettem meg ezt a lépést a felvételek előtt, de most már oly mindegy. Mint már említettem pár sorral följebb, végre érthető hangon szólt a gitár a nyaki hangszedő állásban is, a köztes állások életre keltek. A nyak ugye ovangkol fából van, rózsafa fogólappal. Igazából semmihez se tudnám hasonlítani az ovangkol hangját. Nem mondanám, hogy gyökeresen más, mint akármelyik más fából készült nyak, bár nyilván sűrűbb, melegebb tónusú hang, mint a jávor, de közel sem annyira, mint a mahagóni. Ettől függetlenül nem tudnám megmondani felvételek alapján, hogy húúú ez most az ovangkol nyak! Bár a kőris test jellegzetes kopogós, száraz hangja egyértelmű. Nem feltétlenül mérvadó az én véleményem, mert én úgy vagyok ezzel, hogyha a fa jó minőségű, száraz, akkor úgyis jól fog szólni a gitár.
Van kettő, a gitár külsejével kapcsolatos dolog, amivel sehogy nem tudok megbarátkozni. Az egyik a koptatólap. Azért szép egy gitár, mert minden íve rokonságban van egymással. Ehhez képest ráraktak a Diablo Pro-ra egy olyan lapot, aminek a teteje meg az alja tök egyenes, tehát még egy picit se követi a gitártest ívét. Egy-két misét még megért volna ez a szerelék a tervezésnél.
A másik kérdőjel a küllemet illetően a fejen található gyöngyház berakás. Szépni szép, de olyan, mintha azért lenne oda rakva, hogy megmutassák, ők is tudnak a fejre szép berakást rakni, esztétikailag komoly élvezeti értékkel nem bír. Nincs az az érzésem, mint a Gibson Les Paul Custom fején található logónál, miszerint is meglátom, és az oda kell, mert nélküle nem lenne Gibson Les Paul Custom. A Framus Diablo Pro a gyöngyház berakásos logó nélkül is ugyanaz a hangszer lenne. De ez pusztán ilyen spirituális kérdés, ettől még nem szól rosszabbul a gitár, de még csak nem is kényelmetlenebb. (képet lásd feljebb a pálca takarólapjánál)
Volt itt még egy dolog, ami esztétikailag sem szép, és működés szempontjából sem szerencsés kivitelezés. Hátul, ugye a rúgókat egy fém lapra lehet akasztani, amiket két csavar tart, amik a testbe vannak hajtva. Az két csavar elég szélfútta módon áll ott. A híres neves német precizitás fényében nem is értem, hogy erre az apróságra miért nem figyeltek oda. Már csak a lebegő tremoló beállítása miatt is fontos lenne. Profi hangszerész komám beállította a gitárt ugyan, de a húrlábból adódó apróságok miatt nem garantálta, hogy tremoló használatkor nem fog irdatlanul elmenni a hangolás. Azt a bizonyos két csálén álló csavart leszámítva, ami negatívumot eddig felhoztam, azok mind olyanok, hogy ízlés kérdése, hisz’ nincs ronda nő, csak kevés alkohol. A lényeg viszont megvan: kényelmes, stabil, és nagyon jól szól. Merthogy profi hangszerész komám a csálén álló rugótartó lap csavarok ellenére is belőtte a gitárt úgy, hogy ne másszon el a hangolás tremolózáskor.
Webshop link
Framus Renegade Custom
Fehér, telecaster fazon, kőris test, 6 babás telecaster húrláb, 3 állású kapcsoló, hangerő, hangszín szabályzók. Jávor nyak, rózsafa fogólap. Seymour Duncan hangszedők, hátul egy sima (de mégse sima, mert zajtalan) telecaster szedő (STK-T3B), nyaknál egy mini humbucker (SM-1), tehát a gitár teljesen mentes mindenféle single-coil zajtól.
Extra: nem teljesen deszka gitár, hátul van kényelmi kivagdalás.
Akusztikusan is, elektromosan is szeretjük ezt a hangszert. Noha vékonyabb nyaka van, mint a Diablo-nak, mégis rendkívül nyitott, fényben gazdag hangja van. Igazából egyértelműen jobban szól, mint a Diablo, elvégre egy Custom Shop hangszerről van szó, nem szériagitár. Az adott két hangszedő ebben a fakombinációban nagyon jól helyt áll. Méghogy a kőris gitárnak nem való rózsafa fogólap…ha ha. A hangszín poti jókor fog, jól fog. Először csak önmagában próbáltam, zenekar nélkül, egy 77es piros Marshall Super Bass 100 wattos fejen, egy öreg Laney ládával, amiben még a régi Goodmans hangszórók figyelnek. És persze extra túlvezérlésnek/torzításnak, a Carl Martin Plexitone pedált használtam. Haver, minden szögből jól szól ez a gitár. Rendesen olyan hang, amilyennel azokon a lemezeken találkozunk, amiket oly sűrűn szoktunk hallgatni és telecaster szól. A mini humbucker azért nagy találmány, mert egy szerencsés átmenetet képvisel single-coil és humbucker hang között, és zajtalan. Karakteres, mint egy single-coil, de ugye teltebb hang. A két hangszedő együtt nagyon nagy jee, az a tipikus csilingelő hang, ami mindenre jó. És a hátsó hangszedő is hibátlan, rendesen jó érzés ACDC riffeket húzni rajta, nagyon megindul minden hangja, és kantrizni is nagyon, de nagyon vígan lehet. Twang, chicken-pickin’, farm tempó. Jellegzetesen az a hang, ami nemcsak a zenekaron, hanem még az erdőn is átlő. Hangilag nagyon nem tudom tovább cizellálni a mondandómat, mert nem kell, egészen egyszerűen jól szól ez a gitár. A telecastereknek általános betegsége szokott lenni, hogy bizonyos hangerőn és/vagy torzításon túl össze-vissza sipákol a hátsó hangszedő. A húrláb, azaz a nagy fémlap igencsak bezavar a hangszedő mágneses terének, ezért a gerjedés. Viszont csak ez a konstrukció hozza a jellegzetes telecaster csattogást. Na ezért van, hogy ma már egyre több gyártó csinál zajtalanított, azaz humbucker módra működő single-coil hangszedőket. Egyrészt nem zajos, másrészt nem gerjed. És a hangszóróba dugott, direkt gerjesztett hang is sokkal kezelhetőbb.
Igazából nem is tudnék mibe belekötni, mert lényegesen egyszerűbb felépítésű hangszer, mint a Diablo, és amije van, az jól van, akarom mondani, jól működik. De ezért szeretjük a telecaster típusú gitárokat, mert egyszerűek, mint a faék. A fejen nincs az a gyöngyház berakásos alakzat, jobban is néz ki nélküle. ’C’ profilú nyak, de sajnos vékonyka picit. Nekem a vékony ’C’ profil olyan, mintha papír lenne a kezemben nyak helyett. Az ’U’ vagy ’D’ alakú nyakprofilok szerencsésebb választások lehetnek, ha vékony nyakat akar az ember, hiszen nagyon nyakba kapaszkodós gitározásnál sokkal komfortosabb nyújtani, magyarán sokoldalúbb nyak. Valamint, a gitárosok többségénél úgy vettem észre, hogy nem szeretik, ha ’éles’ a nyak. Nem azért, mert elvágná az ember kezét, mert az abszurd feltételezés lenne, egyszerűen csak nem. De ettől még mindig úgy szól a gitár, mint a veszedelem. Viszont van a Rockforth-ban egy ikertesója a gitárnak, annak a gitárnak a nyakának van már úgymond válla, tehát úgy van profilozva a nyak, hogy van egy kis pereme a fogólap szélénél. Custom Shop, miért lenne tök egyforma a két soron kívül gyártott gitár. Majd elfelejtem: a test lakkozott, a nyak nem. Tehát a lakkozott balta jobban szól, mint a nem lakkozott. Erről ennyit. A lényeg a fa.
A Diablo Pro jó gitár, megállja a helyét minden helyzetben, életképes alternatíva a kategóriáján belül. A Renegade viszont szuper! Akinek tetszik a nyaka, az egy nagyon stabil, iszonyat jó hangszerrel lehet gazdagabb, ha megveszi. Szemem nem rebbenne, oda merném tenni akármilyen Fender, Suhr, vagy bármi mellé. Ja, és még egyszer, custom shop gitár, ebből a darabból össz-vissz kettő van a világon, azon belül kis hazánkban.
Webshop link: